Reis Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maureen Rosenkamp - WaarBenJij.nu Reis Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maureen Rosenkamp - WaarBenJij.nu

Reis Australië

Door: Maureen

Blijf op de hoogte en volg Maureen

17 Januari 2013 | Australië, Sydney

Na een lange vlucht ben ik afgelopen dinsdagavond in Sydney aangekomen na een tussenstop op Dubai. Helaas kon ik weinig zien van Dubai omdat het donker was. Er waren alleen ontelbaar veel lichtjes toen we kwamen aanvliegen. Daarna was het snel snel naar de gate voor de vervolgvlucht naar Sydney. Tijdens deze vlucht zat ik naast een hele leuke vrouw uit Sydney die op bezoek was geweest bij haar man die in Italië woont. Het klikte met deze dame en we hebben leuke gesprekken gehad. Ik heb niet heel veel geslapen tijdens de vlucht. Ik denk door het tijdverschil en het toch wel vrij rechtop zitten. In Sydney aangekomen duurde het vrij lang voordat onze bagage er was. Mijn taxi chauffeur, Paul, heeft dus even staan wachten. Deze Paul heeft mij netjes naar het hotel gebracht. Daar aangekomen lagen er netjes zoals afgesproken wat pasjes in de kluis buiten. Ik weet niet waar ze voor dienden, ik kon er alleen niet mee naar binnen. Daar stond ik dan... Paul was zo vriendelijk om de security te bellen, deze konden echter niets doen. Op enig moment kwam er een gast naar buiten en we hebben de deur opgelaten zodat ik erin kon. Ik had echter geen kamernummer en nog steeds geen pasje om naar de kamer te gaan. Paul heeft toen weer een ander nummer gebeld. Uit het niets verscheen er toen iemand die bardienst had gehad, die heeft ook nog een rondje gebeld en uiteindelijk bleken mijn papieren en pasjes in de la achter de receptie te liggen. Ik kon nu naar mijn kamer en lekker slapen.
De volgende dag (woensdag) ben ik met de veerboot naar Circular Quay geweest, het gedeelte van Sydney waar The Opera House is. Het duurde ongeveer een half uurtje met de boot die een aantal andere baaien ook langs ging. Daar aangekomen heb ik rondgelopen, ben naar The Opera House geweest en heb The Harbour Bridge gezien. Niet voor te stellen hoe groot het allemaal is. En hoe warm... Later op de middag ben ik met de boot terug gegaan en heb nog even een uurtje strand gedaan.

  • 19 Januari 2013 - 16:26

    Sabine:

    He Mau,

    Lees nu pas je verslag...
    Super om te lezen over jouw mooie reis. Hou ons op de hoogte he!!

    Kus Sabien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Van 14 januari t/m 5 februari reis ik naar Australië. Ik ga een aantal dagen naar Sydney voor mijn werk en daarna ga ik naar Gerringong om mijn familie te bezoeken.

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 5269

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Mijn reis naar Australië 2013

Landen bezocht: