Berry, Kiama, Shellharbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maureen Rosenkamp - WaarBenJij.nu Berry, Kiama, Shellharbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maureen Rosenkamp - WaarBenJij.nu

Berry, Kiama, Shellharbour

Door: Maureen

Blijf op de hoogte en volg Maureen

30 Januari 2013 | Australië, Sydney

Op dit moment is er niet veel spannends te melden. We zijn namelijk vanaf zondag redelijk geisoleerd door de hevige regenval. Er zijn nogal wat overstromingen hier.
We hebben onze plannen bij moeten stellen omdat we niet naar de lager gelegen gebieden kunnen. In het huis van mijn nichtje zitten we veilig omdat het hoger gelegen is. We kunnen alleen wat plaatsjes in de nabije omgeving bezoeken.
Zondag regende het en zijn we naar Kiama geweest. We hebben daar voor lunch Fish and Chips gegeten. We hebben wat rondgereden en zijn weer naar huis gegaan.
Op maandag regende het weer. We hebben film gekeken en zijn in de middag naar de ouders van de schoondochter van mijn nichtje (snappen jullie het nog?) geweest om haar daar te ontmoeten. We werden uitgenodigd voor het avondeten en het was halverwege de avond dat we weer thuis waren.
Dinsdag regende het weer (en geloof me, hier in Australie verveelt het net zo snel als in Holland). In de ochtend zijn we naar Berry geweest, ook een plaatsje hier in de buurt.
's Middags had mijn nichtje een afspraak en ben ik gaan wandelen. Het was wel fijn om even een middag voor mijzelf te hebben (of ben ik nu heel onaardig...?) Ik ben naar het strand gelopen en heb een wandeling van 1,5 uur gemaakt. Tijdens het lopen brak het ineens open en brandde de zon er op los. Natuurlijk geen zonnebrandcreme bij me omdat het zwaarbewolkt was toen ik wegging. Ik was 's avonds zo rood als een tomaat :-)
Vanmorgen regende het en zijn we naar de Ugg Boots fabriek in Shellharbour geweest. (Helaas Demi, het is hier hoogzomer, er zijn dus weinig Uggs te koop ...
We zijn daarna nog naar een mega winkelcentrum geweest, echter ook daar niet geslaagd.
Op de terugweg zijn we in Kiama bij vrienden van mijn nichtje langsgeweest, deze wilden mij graag ontmoeten. Ze wonen in een megahuis met driekwart rondom de oceaan en het strand. Geweldig!!
Ik vraag me alleen af waar ze dan nog naar toegaan met vakantie met zo'n geweldige plek om te wonen. Ik heb daar de lekkerste cappucino ooit gedronken.
Vanavond hebben we een familliediner gehad. De dochter van mijn nichtje met haar man en dochter kwamen eten en een ander nichtje van mij met haar 2 kinderen. Haar had ik nog niet eerder ontmoet.
En ik heb vanavond gekookt voor hun. Ze wilden namelijk een Nederlandse maaltijd. En raad eens.... ik heb stamppot zuurkool gemaakt :-). Het was erg gezellig.
We hopen voor de rest van de week onze plannen te kunnen uitvoeren. Het is op dit moment allemaal afhankelijk van het weer.
Vanaf vrijdag gaan we hier thuis weg en brengen dan het weekend door in o.a. Maintly, Newcasstle, gaan we naar Bondai en maandag brengen ze mij dan naar Sydney naar het vliegveld om weer naar huis te gaan.
Ik kan nu zeggen dat ik sinds een paar dagen niet meer het gevoel heb dat we aan de verkeerde kant van de weg rijden en fout de rotonde op gaan. Ik stap nu automatisch aan de goede kant in de auto. Al blijf ik het raar vinden dat dat niet gelijk getrokken wordt over de hele wereld. Ik heb het voordeel van links rijden nog niet ontdekt...

  • 31 Januari 2013 - 11:25

    Marlon:

    Haaaa Mau!! Gaaf om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan :D Jammer van het weer de laatste dagen, maar je maakt zo wel even alle weertypen mee daar!
    Zo te lezen heb je al veel (beroemde) mensen ontmoet, leuk hoor! Ondertussen ook al kangaroos gespot?
    Nou ik wens jullie nog heel veel plezier de komende dagen, geniet!!!
    Dikke kus

  • 31 Januari 2013 - 12:33

    Corrie:

    Hoi Maureen.
    Wat jammer van het regenweer daar,maar hier is het niet veel beter.
    Maar zo te lezen heb je al heel veel leuke dingen gezien en meegemaakt,leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen.
    Nog een paar dagen en dan zit het er alweer op,wat gaat het toch snel hè .
    Dus geniet er nog maar lekker van.
    Doe je familie daar de groetjes van ons,en laat je nog maar ff lekker verwennen.
    Liefs van ons xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Van 14 januari t/m 5 februari reis ik naar Australië. Ik ga een aantal dagen naar Sydney voor mijn werk en daarna ga ik naar Gerringong om mijn familie te bezoeken.

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 5253

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Mijn reis naar Australië 2013

Landen bezocht: